Het perfecte figuur bestaat niet

Niet iedere vrouw heeft dezelfde doelstelling en verwachtingen als het gaat om 'het perfecte figuur'.  De één heeft een strak, getraind lichaam als doel terwijl de ander juist trots is op haar rondingen en deze wilt behouden. 


De training van een vrouw verschilt met de training van een man. Vrouwen hebben andere probleemzones, een hoger vetpercentage en ontwikkelen in verhouding tot mannen minder spiermassa. Het lichaamsvet wordt op andere plaatsen opgeslagen. Een vrouwenlichaam kunnen we onderverdelen in 4 verschillende lichaamstypen. Ieder lichaamstype heeft zijn eigen herkenbare vorm en probleemzones.  Dit wordt oa aangestuurd door verschillende hormonen. Niet alleen de vorm verschilt ook is er een verschil in voorkeur van voeding en snacks en verloopt het energiepatroon anders. Door de training en voeding af te stemmen op het body type kunnen vaak blijvende resultaten worden bereikt. Een PTFW Workout bestaat uit 3 basis workouts waaruit een persoonlijk trainingprogramma wordt samengesteld:


Krachttraining is een training waarbij weerstand wordt gebruikt.                                   Dit kan met toestellen, gewichten, elastische banden en/of met je eigen lichaamsgewicht.                                 Regelmatig krachttraining zorgt voor een betere spierspanning en een strakker fysiek en is vooral voor vrouwen een goede training om weer vorm te komen.

Core Stabiliteit en Balans training                                                                                    De romp (rug, buik en bekken) is het centrum voor het bewegen van ons lichaam. Bij bijna iedere beweging die je maakt speelt de romp een centrale rol.

Regelmatige Core- en Balans training zorgt niet alleen voor een strakke buik, het maakt je sterker, verbetert de houding en lichaamsbewustzijn en het versterkt de romp verbetert de stabiliteit. Daarbij levert deze specifieke training een positieve bijdrage bij het verminderen of verdwijnen van eventuele rugklachten die worden veroorzaakt door een oa een verkeerde houding en zwakke, onstabiele buik en rugspieren.

Sports Conditioning

Deze training verbetert het conditionele vermogen, de hartslag gaat omhoog. Dit hoeft niet alleen een cardio workout te zijn zoals hardlopen, ook met een interval training, boksen, trappen lopen bereik je goede resultaten Sports Conditioning is werken aan de conditie en de vetverbranding. 

Personal Training is een 1:1 training maar vind je het leuk om samen met een vriendin te sporten? Dan kan dat ook.